Table of Contents
Verkoop je je auto aan een dealer of handelaar dan worden de vrijwaring en overzetting vaak ter plekke geregeld. Verkoopt je je auto aan een particulier, dan zul je zelf enkele zaken moeten regelen. Zodra de verkoop rond is, moet het kenteken op naam van de koper worden gezet. Dit moet de koper - in het geval van verkoop aan particulieren - persoonlijk op het postkantoor doen.
Zolang het kenteken op jouw naam staat, blijf je verantwoordelijk voor het hebben van een WA-verzekering, een geldige apk-keuring en het betalen van wegenbelasting. Ook vallen alle boetes dan op jouw deurmat. Let bij verkoop daarom ook op de openingstijden van de postkantoren bij jou in de buurt. Kijk voor de openingstijden op Als de auto is overgeschreven op de naam van de koper, ontvang je - van de koper - het vrijwaringsbewijs; je draagt vanaf nu geen verantwoordelijkheid meer over het voertuig.
Sinds 1 januari 2014 krijgt de koper de nieuwe kentekencard niet meer direct mee; het wordt opgestuurd naar het adres waar de koper woonachtig is. Je auto verkopen zonder geldig kentekenbewijs is onmogelijk. Ben je (een deel van) het kentekenbewijs of de tenaamstellingscode kwijt dan kun je een nieuwe opvragen bij de RDW (opkoper auto export).
Hieraan zijn kosten verbonden. Kijk voor meer informatie op de site van de RDW (opkoper auto export). Op de datum van de tenaamstelling, houd je ook op met het betalen van wegenbelasting. De belastingdienst zal de reeds betaalde (kwartaal)gelden terugstorten of verrekenen met de wegenbelasting voor je nieuwe auto. Ook heb je vanaf de datum van de overschrijving voor je oude auto geen verzekering meer nodig.
Ben je van plan om binnen niet al te lange tijd een andere auto te kopen? Dan kan je de autoverzekering ook opschorten. Op die manier betaal je geen premie meer maar behoud je de opgebouwde schadevrije jaren. Voor de betaling van de auto is het postkantoor een goede plek.
Op het postkantoor kan het bedrag meteen op je bankrekening worden gestort of overgemaakt én hier kan je tevens contant geld laten controleren op echtheid. Bij verkopen tussen particulieren hoeft er geen garantie of bedenktijd worden aangeboden. opkoper auto export. Auto verkopen. Je bent wel verplicht de koper in te lichten over bestaande gebreken aan de auto.
Maar alleen als bewezen kan worden dat je informatie hebt achtergehouden, kan je aansprakelijk worden gesteld of kan de koop worden ontbonden. Controleer vóór je de auto te koop aanbiedt of het kentekenbewijs compleet is: Bij auto's die op de weg gekomen zijn na juni 2004 bestaat het kentekenbewijs uit deel IA (voertuiggegevens) deel IB (gegevens eigenaar) en deel II (overschrijvingsbewijs).
Bij auto's die voor januari 1995 op de weg zijn gekomen bestaat het kentekenbewijs uit deel I, deel II en deel III. De datum op deel IA geeft aan wanneer de auto in Nederland voor het eerst in gebruik is genomen. Let ook op of de juiste brandstof op deel IA staat.
Wat is voor jou belangrijk als je je auto te koop zet? Kies je voor gemak, snelheid of ga je voor de hoogste prijs? Wil je zelf onderhandelen met potentiële kopers of besteed je alle zorgen liever uit aan een professionele bemiddelaar die namens jou met de kopende partij onderhandelt? We hebben een overzicht gemaakt om je te helpen bij het maken van je keuze. opkoper auto export.
000,-. Wist je dat je via ikwilvanmijnautoaf je auto geheel zorgeloos en soms zelfs binnen een dag zonder gedoe kan verkopen? Als je een goede relatie hebt met de dealer waar je de auto hebt gekocht kan je aanbieden om de auto aan dezelfde dealer te verkopen. Het voordeel is dat je het bedrijf al goed kent, en er zijn genoeg dealers die het prima vinden als je de auto na een paar jaar weer aan ze wilt verkopen.
Het is handig om dit vooraf uit te zoeken. Een betrouwbare en eenvoudige manier om je auto snel te verkopen is door gebruik te maken van de online diensten van ikwilvanmijnautoaf. opkoper auto export. Op onze website kan je eenvoudig je auto verkopen zonder gedoe aan de deur. Het werkt heel eenvoudig: je voert het kenteken in van de auto en wat aanvullende informatie plus een aantal recente en duidelijke foto's.
Je auto verkopen aan een familielid lijkt op het eerste gezicht heel interessant. Je kent elkaar en je hebt geen vreemden aan de deur. Maar het kan ook vervelend zijn want wat gebeurt er als je de auto hebt verkocht aan je oom, tante, neefje of nichtje en er zijn problemen met de auto? In het ergste geval kan er ruzie ontstaan en dan heb je al snel spijt van het verkopen van je auto aan dat familielid.
Het voordeel is dat je na verkoop geen inruil meer hebt en dat verbetert je onderhandelingspositie als je gaat shoppen voor een andere auto. Via verkoopsites en social media kun je snel in contact komen met andere particulieren die wellicht interesse hebben in jouw auto. Bekende sites zijn Marktplaats en Autoscout.
Maar: veel mensen vinden het verkopen van een auto aan een particulier vervelend en moeilijk. Je krijgt mensen aan de deur waar je de auto aan kan verkopen en dat betekent onderhandelen over de prijs, proefritjes maken enzovoort (opkoper auto export). Een hoop gedoe dus om je auto te verkopen!Hier kun je meer info over onze werkwijze vinden.
Dit geeft jou als verkoper een beduidend sterkere onderhandelingspositie. Hierbij een aantal tips om jouw auto zo voordelig mogelijk in de markt te zetten en er zo veel mogelijk geld voor terug te krijgen. Want hoe méér jij voor jouw auto terugkrijgt, des te meer jij kunt besteden aan een volgende bolide en des te beter je deze kunt verzekeren… Maar hoe verkoop ik mijn auto in de praktijk? En hoe zorg ik ervoor dat ik er het maximale voor terugkrijg.
Maar voor niets gaat de zon op; men verkoopt jouw auto niet zonder eigenbelang. Jij moet de autoverkoper voor zijn diensten betalen óf de verkoper hanteert en incasseert een toeslag op jouw vraagprijs. Vindt de koopman in kwestie een beduidend betere koper dan jij? Maar ben jijzelf in staat een vergelijkbare of zelfs betere deal te scoren? Dan snijd je jezelf in de vingers door jouw auto niet eigenhandig te verkopen.
De verkoopprijs tussen particulieren ligt namelijk hoger dan bij inruil of wederverkoop via een garage. Gemiddeld scheelt dit grofweg tien procent. Dit heeft alles te maken met het afwegen van gedoe en gemak. Het nadeel van eigenhandige verkoop is namelijk dat je jouw auto zélf te koop moet zetten, zélf foto’s moet maken, zélf moet onderhandelen, zélf afspraken moet maken en zélf bezichtigingen moet doen.
Dus doe jij er ettelijke maanden lánger over om jouw auto te verkopen dan een dealer? Bijvoorbeeld bij gebrek aan tijd of connecties… Dan kun je het verkooptraject misschien beter uitbesteden. opkoper auto export. Je kunt ook éérst zelf een verkooppoging doen en bij tegenvallende resultaten inruil overwegen. Wil je een poging doen zélf je auto te verkopen? Dan zijn er verschillende opties voorhanden.
Ook een A4’tje tegen de achterruit met daarop “Te Koop: 1. 234 euro – Tel. 06-12345678” is nog altijd een optie. Het belangrijkste nadeel hiervan is dat je een beperkt publiek bereikt. In dat opzicht kun je . Bekende autoverkoopsites en -opkoopsites zijn onder meer: , , Auto, Vendi. nl, Wij, Kopen, Autos.
Geïnteresseerde kopers vinden jouw auto zodra hun zoekopdrachten overeenkomen met de eigenschappen van jouw verkoopauto. Veelgebruikte parameters zijn voertuigleeftijd, -merk en –type. En daarnaast maximale kilometerstand en maximale vraagprijs. Sommige sites hanteren standaard adverteerkosten. Er zijn er echter ook die uitsluitend kosten in rekening brengen als je jouw verkoopadvertentie extra onder de aandacht van potentiële kopers wilt brengen… Bijvoorbeeld door jouw advertentie langer dan een x-aantal dagen online te houden of bovenaan in het aanbodoverzicht vast te zetten.
Het online te koop aanbieden van auto’s kost veelal geld; op enkele sites kun je gratis adverteren. Wat extra kost teweegbrengt, is het promoten of opvallender maken van jouw auto-advertentie. Naast particulieren zijn er óók autohandelaars actief op dit soort autoverkoopsites. En verwacht van een dergelijke handelaar geen al te hoog bod.
Sommige advertentieteksten doen zelfs niet onder voor professionele poëzie. Maar waar woordelijke beschrijvingen kunnen worden opgeblazen, zegt één enkel beeld meer dan duizend woorden. Auto export. Zet de voorkant, achterkant en beide zijkanten van de auto duidelijk op de foto. Maak daarnaast , stuur, versnellingspook, kilometerteller, audio-installatie en sportvelgen. Hoe aantrekkelijker de foto’s, des te meer publiek je zult trekken.
Althans, met een beetje geluk… Want hoe gangbaarder jouw autotype, des te groter de kans dat er op elk willekeurig moment vergelijkbare auto’s online worden aangeboden. Je ziet dan direct wát de vraagprijs is voor auto’s die vergelijkbaar zijn met de jouwe. Een goede vervolgstap voor de waardebepaling van je auto is .
Je voert je kenteken en kilometerstand in, waarna je eventuele extra opties doorvoert. Vervolgens ontvang je een verkooprichtprijs. Koerslijsten zijn van handelaars, veilingen en leasemaatschappijen. De koerslijsten worden continu herzien door deskundigen van ANWB en BOVAG en volgen dan ook nadrukkelijk de actuele automarkt. Let op: Voor auto’s die ooit ingevoerd of uitgevoerd zijn geweest, kan niet altijd een koerswaarde worden afgegeven.
Uiteindelijk moet jijzelf bepalen of jij jouw vraagprijs insteekt óp, ónder of bóven de koerswaarde. Want ongeacht de marktwaarde van jouw auto is het maar net “wat de gek ervoor geeft”. Tref je een onwaarschijnlijk enthousiaste geïnteresseerde in een gunstige markt qua vraag en aanbod? Dan is het niet uitgesloten dat je een topbod en woekerprijs ontvangt! Hoeveel is mijn auto waard? Dit is een logische vraag om te stellen als je voornemens bent jouw auto te verkopen.
Voor de dagwaarde telt puur hoeveel je auto momenteel waard is op de huidige consumentenmarkt. Verkoop je jouw auto, maar koop je daar bij dezelfde partij een auto voor terug? Dan wordt er ook wel van ‘inruil’ gesproken. Bij auto-inruil heb je met een handprijs te maken. In dat geval kan men jouw auto immers niet met winst doorverkopen.
Monteurs zeggen vaak dat een auto waarde heeft zolang hij nog kan rijden - opkoper auto export. Een defecte auto is voor inkopers slechts een verzameling onderdelen. Dus is er sprake van een relatief klein defect? Dan is het . Zijn de reparatiekosten hóger dan de meerwaarde die je naar schatting zult creëren met succesvolle reparatie? Dan is repareren niet de moeite waard en kun je jouw auto beter in diens huidige defecte staat te koop aanbieden.
Op deze sites kun je gratis een online taxatie laten uitvoeren. Dit is in feite niets meer dan een globale opbrengstindicatie op basis van kenteken en actuele kilometerstand. Mocht je je enigszins kunnen vinden in deze beraming, dan kun je een afspraak maken voor een heuse taxatie, waarbij jouw auto ‘in levenden lijve’ wordt geïnspecteerd.
Binnen een halfuurtje is je auto bekeken en beoordeeld. Er wordt dan direct een bod uitgebracht voor jouw kapotte auto - opkoper auto export. Ga je akkoord met dit bod? Dan wordt de verkoopsom direct overgemaakt op jouw rekeningnummer. Daarnaast ontvang je een vrijwaringsbewijs waarmee je direct jouw autoverzekering kunt opzeggen. Let wel: de praktijk leert dat defecte auto’s doorgaans weinig geld opleveren.
Bijvoorbeeld een opkoper, reparateur of onderdelenhandelaar (opkoper auto export). Schadeherstel dat jou als particulier netto EUR 1. 000,- zou kosten, hoeft een autobedrijf niet meer dan EUR 250,- te kosten. Dus als het voor jou niet langer rendabel is om een bepaalde schadeauto te repareren, betekent dat niet per se dat dit óók geldt voor autobedrijven.
Is jouw auto economisch of technisch total loss verklaard? Overstijgen de reparatiekosten de reële waarde van jouw auto? Of komt jouw sneue afdankertje simpelweg niet meer door de APK? Kortom: is het en daarmee aan het eind van zijn leven gekomen? Dan is slopen waarschijnlijk de enige rationele optie. In Nederland mogen auto’s .
Hiermee eindigt de tenaamstelling en word jij als voormalig auto-eigenaar gevrijwaard van alle bijbehorende voertuigverplichtingen. Wat je voor het laten slopen van jouw auto nodig hebt, is in principe uitsluitend jouw . Bovendien moet het voertuigidentificatienummer (VIN) intact zijn gebleven; dus nog leesbaar aanwezig zijn op jouw auto of auto-onderdeel.
Table of Contents
Latest Posts
Mobilhome Valencia
Ardeche Mobilhome
Export Auto Naar Belgie
All Categories
Navigation
Latest Posts
Mobilhome Valencia
Ardeche Mobilhome
Export Auto Naar Belgie